ОСОБЛИВОСТІ ЕКСПОРТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СУЧАСНИХ ПІДПРИЄМСТВ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.53920/ES-2021-2-2Ключові слова:
експортна діяльність, foreign economic activity, ринок ЄС, торговельні бар’єриАнотація
Сфокусовано увагу на необхідності зміцнення позицій українських підприємств на конкурентному ринку Європейського Союзу (ЄС).
Детерміновано явні й неявні торговельні бар’єри входження українських виробників на європейський ринок. Явними бар’єрами можна вважати невідповідність українських технічних регламентів, стандартів, процедур, санітарних та фіто-санітарних заходів щодо безпеки харчових та нехарчових продуктів європейським регламентам, процедурам та стандартам, а також наявність ввізних мит на більшість товарів, що експортуються до ЄС. Прихованими торговельними бар’єрами слід вважати такі, що негласно заважають українським підприємствам здійснювати експортну діяльність. Це ризики, які теоретично може мати покупець із ЄС при співпраці з українським виробником та постачальником. І тут на перший план виходить недовіра європейського споживача до продукції, виготовленої в Україні.
Експортна діяльність сучасного українського підприємства вимагає завчасного запровадження змін в управлінні підприємством та якістю продукції відповідно до міжнародних стандартів, ознайомлення з вимогами європейського законодавства в сфері експортно-імпортної діяльності, сприйняття потреб, уподобань, тенденцій європейського ринку та загального підвищення компетентності в питаннях здійснення повноцінної зовнішньоекономічної діяльності.