ЕТИЧНІ ІМПЕРАТИВИ МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕСУ В КОНТЕКСТІ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.53920/ES-2023-2-8Ключові слова:
етика міжнародного бізнесу, міжнародний бізнес, європейська інтеграція, кодекс етики, етичні принципиАнотація
Важливим чинником сучасного розвитку компанії у внутрішньому та зовнішньому бізнес-середовищі стає етичне ведення бізнесу. Тому актуальності набуває дослідження проблемних аспектів етики міжнародної бізнесу в Україні в контексті євроінтеграції.
Метою дослідження є аналіз проблем етики міжнародного бізнесу в Україні та розробка рекомендацій щодо підвищення рівня етики та корпоративної соціальної відповідальності українських компаній в умовах європейської інтеграції.
Для досягнення поставленої мети використано низку загальнонаукових і спеціальних методів дослідження, взаємопов’язаних та послідовно застосованих у роботі: метод абстрагування, аналіз і синтез, індукції та дедукції, теоретичного узагальнення, графічно-аналітичний метод, системний аналіз.
У статті розкрито необхідність дотримання етичних стандартів у міжнародному бізнесі, особливо в умовах поглиблення процесу європейської інтеграції; визначено підходи компаній щодо наборів етичних принципів; розглянуто види кодексів етики суб’єктів бізнесу. Авторами здійснено аналіз зовнішніх і внутрішніх проблем етики міжнародного бізнесу в Україні та наведено рекомендації щодо основних шляхів вирішення цих проблем в напрямі підвищення рівня етики та корпоративної соціальної відповідальності українських компаній, враховуючи базові принципи етичного кодексу європейського Союзу.
Наведені приклади етичних імперативів, зокрема, чесність, взаємоповага, довіра, належна ретельність при укладанні договорів, дотримання принципів прозорості, відповідальності та добровільне дотримання закону, слугують орієнтирами при побудові моделі поведінки компанії та прийнятті бізнес-рішень.