МЕДІАЦІЯ, ПЕРЕГОВОРИ ТА МЕНЕДЖМЕНТ У ВИРІШЕННІ КОНФЛІКТІВ: ПРИКЛАД IT-БІЗНЕСУ

Автор(и)

  • Оксана Анатолівна СЄДАШОВА ВНЗ “Університет економіки та права “КРОК”, Бізнес Школа «КРОК» https://orcid.org/0000-0001-6562-2749
  • Наталія Василівна КАЛІНІНА ВНЗ “Університет економіки та права “КРОК”, Бізнес Школа «КРОК» https://orcid.org/0000-0001-8010-5563
  • Микола Юрійович КАЗАНЦЕВ ВНЗ “Університет економіки та права “КРОК”, Бізнес Школа «КРОК» https://orcid.org/0009-0001-0963-6115

DOI:

https://doi.org/10.53920/ES-2025-1-9

Ключові слова:

психологія конфлікту, конфлікти, IT, переговори, медіація

Анотація

У статті розглянуто природу конфліктів на прикладі IT-бізнесу, що є складною та охоплює професійні, особистісні, організаційні умови виникнення конфліктів. Розкрито, що дієвим інструментом вирішення конфліктів в IT-бізнесі є переговори як спосіб добровільної комунікації задля вирішення конфлікту та задоволення інтересів. Зазначено, що переговори мають універсальний характер, адже дозволяють врахувати інтереси та вирішити конфлікт на різних умовах, зокрема, переговори можна організувати онлайн з врахуванням різної локалізації суб’єктів конфлікту (працівники ІТ-бізнесів часто працюють дистанційно). Переговори визначено дієвим, якісним та універсальним інструментом вирішення конфліктів в IT-бізнесі. Виділено, що переговори та медіацію можливо використовувати як в великих, так і малих компаніях, як для внутрішніх, так і зовнішніх конфліктів.
Зазначено, що з врахуванням особливого емоційного стану людей під час війни в Україні, медіація може бути основною альтернативою вирішення спорів між компаніями, де є можливим використати медіатора як посередника, який може забезпечити процес медіації навіть не проводячи зустрічі з обома сторонами одночасно, а виступаючи посередником між ними в процесі комунікацій і пошуку рішення. Акцентовано увагу на необхідності формування корпоративних норм і стандартів стосовно конфліктів у IT-компаніях.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##submission.downloads##

Опубліковано

27.03.2025

Як цитувати

СЄДАШОВА, О. А., КАЛІНІНА, Н. В., & КАЗАНЦЕВ, М. Ю. (2025). МЕДІАЦІЯ, ПЕРЕГОВОРИ ТА МЕНЕДЖМЕНТ У ВИРІШЕННІ КОНФЛІКТІВ: ПРИКЛАД IT-БІЗНЕСУ. Economic Synergy, (1), 126–136. https://doi.org/10.53920/ES-2025-1-9

Номер

Розділ

Подання