ТРІАДНІСТЬ КРЕАТИВНОСТІ ЯК БАЗИСУ РОЗВИТКУ РЕГІОНАЛЬНИХ ЕКОНОМІЧНИХ СИСТЕМ
DOI:
https://doi.org/10.53920/ES-2022-4-20Ключові слова:
креативність, креативна економіка, розвиток, регіональні економічні системи, регіон, інноваціїАнотація
У статті виокремлено тріадність сутності та ознак креативності як базису розвитку регіональних економічних систем України в сучасних умовах. Обґрунтовано, що креативна економіка безпосередньо пов’язана із інтелектуальним потенціалом, знаннями, навичками та здібностями людського капіталу. Визначено, що креативність розглядається як: винахід чогось нового, нестандартного для особистісного або суспільного використання; творчий, новий підхід до використання вже існуючих підходів/об’єктів або виокремлення їх нових властивостей, придатних для використання; протилежне буденності, що передбачає протиставлення щодо загальноприйнятих підходів. Це дало можливість з’ясувати різновиди трьох типів суспільної креативності: комбінаторну, дослідницьку та трансформаційну креативність. Виявлено особливості креативності по відношенню до різних суб’єктів економіки, а саме до: суспільства, що проявляється щодо розвитку нових сфер діяльності; підприємства, що спрямовано на підвищення конкурентоспроможності за рахунок: створення креативного товару або послуги, забезпечення ефективних продажів, просування підприємства на ринках; особистості, що представляє собою творчі можливості людини або колективу, які проявляються у мисленні та результатах праці.