СТАНОВЛЕННЯ КРЕАТИВНОЇ ЕКОНОМІКИ В УКРАЇНІ ІЗ УРАХУВАННЯМ ДОСВІДУ ЄВРОПЕЙСЬКИХ КРАЇН
DOI:
https://doi.org/10.53920/ES-2022-3-2Ключові слова:
креативна економіка, розвиток, економічна стійкість, креативний секторАнотація
У статті виокремлено засади становлення креативної економіки в Україні із урахуванням досвіду європейських країн. Креативна економіка вимагає підтримки креативних, творчих особистостей, що спроможні генерувати нові, інноваційні та креативні ідеї. До креативного сектору слід відносити культурну спадщину, мистецтво, медіа, функціональний креатив. Виокремлено основні ознаки креативної економіки. Досвід європейських країн доводить необхідність запровадження програм розвитку креативного сектору із використанням існуючих потенційних можливостей та створення мережі креативних майданчиків. Світовий досвід розвитку креативної економіки виступає прикладом для побудови власної моделі розвитку креативних секторів із урахуванням особливостей регіонів та наявного потенціалу країни. Для активізації розвитку креативного сектору в Україні необхідно: підвищити проінформованість населення щодо значущості творчого сектору та інноваційності розвитку економіки; підвищити активність менеджменту регіонів та місцевої влади у напрямі підтримки креативності у різних сферах діяльності; забезпечити на законодавчому рівні механізми активізації підтримки креативного сектору; підвищити правову захищеність авторських прав.