СТРАТЕГІЯ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ УКРАЇНСЬКИХ ТОВАРОВИРОБНИКІВ НА СВІТОВОМУ РИНКУ

Автор(и)

  • Світлана Тульчинська Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» https://orcid.org/0000-0002-1409-3848
  • Дмитро Радкевич ЗВО «Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая» https://orcid.org/0000-0002-0023-7310

DOI:

https://doi.org/10.53920/ES-2021-1-4

Ключові слова:

конкуренція, конкурентоспроможність, світовий ринок, стратегія конкурентоспроможності

Анотація

В статті розкрито теоретичні та практичні аспекти реалізації конкурентної стратегії підприємства на зовнішньому ринку в умовах глобалізації. На основі досліджень вітчизняних і зарубіжних науковців було виділено базові стратегії підвищення конкурентоспроможності: стратегія лідерства на основі низьких витрат; стратегія індивідуалізації; стратегії концентрації на ринковій ніші; стратегія найкращої вартості; стратегія інновації; стратегія фокусування.

Досліджено зарубіжний та вітчизняний досвід формування конкурентної стратегії на зовнішньому ринку в сучасних умовах. Встановлено, що конкурентоспроможність найбільших ТНК світу впродовж останніх років все більше пов'язана із різким ростом інтернаціоналізації операцій та створенням глобальних ланцюжків доданої вартості, заснованих на поєднанні власного виробництва й аутсорсингу. Така модель виробництва й логістики, заснована на спеціальних глобальних компетенціях ТНК у вигляді унікальних знань й ноу-хау, інтенсивному використанні інформаційних й комунікаційних технологій, дозволила ТНК звільнитись від нерентабельних операцій і зосередитись на найбільш прибуткових та перспективних сферах діяльності.

Успішні ТНК, такі як Аррlе, Gооglе, Mіcrоsоft, ІBM, Sоny, Tоyоtа Mоtоr, BMW Sаmsung найчастіше використовують інноваційну стратегію конкурентоспроможності. На відміну від зарубіжних компаній вітчизняні товаровиробники після підписання угоди про зону вільної торгівлі із ЄС для отримання конкурентоспроможності на європейському ринку дедалі частіше почали використовувати інтеграційну стратегію, яка передбачає горизонтальну інтеграцію з придбанням чи створенням підприємств на території країн ЄС, що в свою чергу дозволяє знижувати в подальшому витрати на мито, уникати експортних обмежень для сільгоспвиробників, та отримувати інші переваги.

Доведено ефективність поєднання різних конкурентних стратегій для отримання  значних переваг від діяльності на зовнішньому ринку.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##submission.downloads##

Опубліковано

30.06.2021

Як цитувати

Тульчинська, С., & Радкевич, Д. (2021). СТРАТЕГІЯ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ УКРАЇНСЬКИХ ТОВАРОВИРОБНИКІВ НА СВІТОВОМУ РИНКУ. Economic Synergy, (1), 29–37. https://doi.org/10.53920/ES-2021-1-4

Номер

Розділ

Подання