ІНШОМОВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ
DOI:
https://doi.org/10.53920/ES-2025-1-11Ключові слова:
іншомовна компетентність, професійна підготовка, немовні спеціальності, студенти-менеджери, професійна іншомовна комунікативна компетентність, методика навчання, інтерактивні технологіїАнотація
У статті досліджено роль іншомовної компетентності у професійній підготовці студентів спеціальності «Менеджмент». Здійснено аналіз наукових праць щодо визначення змісту поняття іншомовної (комунікативної) компетентності та особливостей її формування у здобувачів вищої освіти немовних спеціальностей.
Визначено, що іншомовна компетентність студентів-менеджерів є невід’ємною складовою їхньої професійної компетентності та проявляється у здатності і готовності майбутніх фахівців спілкуватися іноземною мовою у професійній сфері.
Узагальнено структуру іншомовної компетентності як сукупність взаємопов’язаних компонентів (мотиваційно-ціннісного, когнітивно-діяльнісного та емоційно-вольового), а також ключових умінь (лінгвістичних, соціолінгвістичних, прагматичних тощо).
Окреслено методичні підходи щодо формування іншомовної компетентності у майбутніх менеджерів: комунікативно-орієнтований підхід, контекстне навчання з моделюванням професійних ситуацій, інтеграція навчання іноземної мови зі спеціальними дисциплінами, використання інтерактивних технологій. Акцентовано на необхідності підвищення мотивації студентів та наближення процесу навчання до реальних умов професійного спілкування.
Зроблено висновок, що впровадження зазначених методичних підходів сприятиме ефективному розвитку професійно важливих іншомовних компетенцій у студентів-менеджерів.