МЕХАНІЗМ УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.53920/ES-2025-1-19Ключові слова:
інновації, інноваційна діяльність, інноваційний розвиток, механізм, підприємство, управління, цифровізаціяАнотація
У статті визначено, що глобальні трансформаційні процеси, активне впровадження інформаційно-цифрових технологій висувають нові вимоги до діяльності підприємства, що має характеризуватися інноваційною спрямованістю. Доцільність проведення наукового пошуку в даному напрямі збільшує свою актуальність в умовах розгортання повномасштабної війни, адже ефективний механізм управління інноваційною діяльністю підприємства може стати потужним вектором повоєнного відновлення вітчизняного підприємництва, а також дозволить досягти конкурентних переваг, ефективного використання нових технологій та забезпечить сталий розвиток.
Обґрунтовано доцільність активізації інноваційної діяльності підприємства, що дозволяє збільшити прибуткові надходження, створити конкурентні переваги, допомогти адаптуватися до мінливих умов сьогодення. З’ясовано, що з метою забезпечення конкурентоспроможності підприємства, оптимізації його бізнес-процесів, адаптації до ринкових змін та потреб споживачів, покращення інвестиційного клімату та підвищення прибутковості на підприємстві необхідно належним чином організовувати процес управління інноваційною діяльністю, що передбачає побудову цілісного механізму, який повинен враховувати нові тенденції та здобутки цифровізації й мати довгострокову орієнтацію. В цілому механізм управління інноваційною діяльністю підприємства передбачає поєднання в єдину систему взаємопов’язаних елементів, до яких зараховуємо методи, принципи, процеси та інструменти, які здатні забезпечити безперервність та результативність процесу створення, впровадження та комерціалізації інновацій.