ІНШОМОВНА КОМУНІКАТИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК ЧИННИК АКТИВІЗАЦІЇ ТА РОЗШИРЕННЯ БІЗНЕС-МОЖЛИВОСТЕЙ НА МІЖНАРОДНОМУ РІВНІ
DOI:
https://doi.org/10.53920/ES-2024-1-5Ключові слова:
іншомовна комунікативна компетентність, бізнес-можливості, глобальне бізнес-середовище, міжнародний рівень, міжнародний бізнесАнотація
Набуття іншомовної компетентності стає ключовим фактором у міжнародному бізнесі через зростаючу глобалізацію та пов’язані з нею потреби в міжнародній комунікації. Програми вивчення мов для бізнесу стають все більш популярними, сприяючи залученню фахівців, які можуть ефективно спілкуватися з партнерами з різних країн, адже успішна взаємодія з партнерами з різних культур вимагає розуміння особливостей їхніх цінностей, норм та традицій. Знання різних мов та іншомовна комунікативна компетентність стають необхідними навичками для ефективного спілкування в умовах глобалізації, сприяючи розширенню можливостей та партнерств у міжнародному бізнес-середовищі.
Метою статті є комплексне дослідження іншомовної комунікативної компетентності як чинника активізації та розширення бізнес-можливостей компаній на міжнародному рівні.
Для досягнення поставленої мети у статті використано низку таких загальнонаукових й спеціальних методів дослідження, як наукова абстракція та теоретичне узагальнення, аналіз і синтез, індукція та дедукція, системний аналіз.
У статті розкрито сутність системної категорії «іншомовна комунікативна компетентність», розглянуто різні аспекти цього поняття, а саме: лінгвістичне володіння мовою, культурна чутливість та обізнаність, міжособистісні навички, стратегічна комунікація, адаптивність і гнучкість, безперервне навчання та розвиток. Визначено мовні тренди в сучасному світі та в сфері ведення міжнародного бізнесу, зокрема наведено ТОП-10 найпоширеніших мов світу та ТОП-10 мов з точки зору перспектив для бізнесу, розглянуто значення різних мов у забезпеченні ефективної комунікації між компаніями з різних країн. Авторами обґрунтовано важливу роль, яку відіграє іншомовна комунікативна компетентність на міжнародному рівні через розгляд бізнес-можливостей, які вона надає компаніям у сфері міжнародного співробітництва, а саме: розширення охоплення ринку, посилення взаємодії з клієнтами, конкурентна перевага, фасилітація переговорів та укладання угод, покращений доступ до світового досвіду.