ЗРОСТАННЯ ПЛАТЕЖІВ BNPL: РИЗИКИ ДЛЯ ПОКУПЦІВ ТА ПРОДАВЦІВ В КОНТЕКСТІ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.53920/ES-2023-4-11

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційні технології, електронна комерція, мінімізація ризиків, чарджбек, короткострокові споживацькі займи, шахрайство, купуй-зараз-плати-пізніше, BNPL

Анотація

У статті  визначено тенденцію,  яка  полягає  в  активному  становленні  та  поширенні нового типу короткострокових споживацьких займів, так званих BNPL платежів (від англійського “buy now pay later” – “купуй зараз плати пізніше”). “Buy now pay later” (далі BNPL) – це тип короткострокової позики, який дозволяє споживачам робити покупки та оплачувати їх у майбутньому, протягом ряду платежів, як правило чотирьох. BNPL ділить покупку споживача на кілька рівних платежів, з першою оплатою на касі або онлайн. Короткострокові позики BNPL зазвичай безвідсоткові, а довгострокові продукти BNPL можуть стягувати відсотки. Хоча BNPL спочатку використовувався в основному для онлайн-покупок, та пізніше поширився на покупки в магазинах і став дедалі популярнішим способом оплати покупок електроніки, предметів одягу та моди, меблів та техніки. Сьогодні BNPL починає бути доступним для таких послуг, як подорожі та навіть медичне обслуговування. Такі компанії як Affirm, Klarna, AfterPay та Seazzle показали стрімкий зріст під час пандемії COVID-19 і надалі продовжують зростати, але більш помірно. Короткострокові споживацькі займи існували досить давно, проте феномен BNPL є унікальним явищем. BNPL платежі дають змогу продавцям отримати більше платоспроможних клієнтів, а покупцям це дає змогу отримати доступ до бажаних товарів та послуг. Однак цей платіжний метод також несе в собі певні ризики, які будуть розглянути у цій статті. Освоєння мінливого світу платежів BNPL вимагає глибоких знань про переваги та недоліки. Споживачів приваблює BNPL через його швидку доступність, що дозволяє їм купувати речі та послуги, не сплачуючи жодної попередньої комісії. Легкість оплати в розстрочку корелює зі зміною бажань клієнтів, сприяючи фінансовій адаптації. Ця легкість, однак, пов’язана з нюансом: несвоєчасні або пропущені платежі можуть призвести до штрафів і вплинути на кредитні рейтинги. Дуже важливо, щоб і клієнти, і постачальники повністю розуміли наслідки використання BNPL. У міру розвитку галузі ретельний перегляд нормативно-правової бази та етичних практик кредитування стає критично важливим для забезпечення стійкої та справедливої фінансової екології. Здатність збалансувати переваги та небезпеки BNPL має вирішальне значення для її стійкого успіху у зміні сучасного споживчого фінансування.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##submission.downloads##

Опубліковано

29.12.2023

Як цитувати

ПИРХ, М. О. (2023). ЗРОСТАННЯ ПЛАТЕЖІВ BNPL: РИЗИКИ ДЛЯ ПОКУПЦІВ ТА ПРОДАВЦІВ В КОНТЕКСТІ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ. Economic Synergy, (4), 158–177. https://doi.org/10.53920/ES-2023-4-11

Номер

Розділ

Подання