ПІДХОДИ ЩОДО УПРАВЛІННЯ КОНФЛІКТАМИ В ОРГАНІЗАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.53920/ES-2021-2-5Ключові слова:
конфлікт, управління конфліктами, медіація, медіаторАнотація
Досліджено проблему управління конфліктами в організації, обґрунтовано необхідність озброєння менеджерів організацій знаннями та вміннями для найскорішого та найефективнішого подолання конфліктних ситуацій шляхом прийняття рішень, які б влаштовували всіх учасників конфлікту, оскільки встановлено, що затяжний конфлікт може негативно впливати на загальні показники діяльності підприємства. Зазначено, що вмілий керівник для ефективного розв’язання конфліктних ситуацій має опанувати і широко використовувати палітру таких навичок, як активне слухання, емоційний інтелект, терпіння, неупередженість, позитив, відкрите спілкування, скромність, пошук невербальних сигналів, знеособлення ситуації, демонстрування бажання вирішити проблему, здатність до розуміння позиції протилежної сторони, співпрацю тощо. Ідентифіковано ряд стилів врегулювання конфліктів, серед яких пристосування, уникнення, компроміс, змагання, співпраця, які мають застосовуватися у відповідних ситуаціях. Детерміновано, що застосування інституту медіації сприятиме найкращим результатам у вирішенні проблем управління конфліктами в організації.